The Words - film review.

Haha, jag vet att min rubrik är på engelska, men mitt omdöme om filmen kommer definitivt skrivas på svenska. Så här kommer det. Den här filmen handlar om Rory Jensen (Bradley Cooper) som vill bli en lyckad författare. Men hans texter är det inte direkt någon som snappar upp på. Hur som helst så efter ett tag inne i filmen så hittar han en "undangömd" story/berättelse/novel. Han läser den och blir som förtrollad, så magisk var den. Han skriver av den på sin dator för att han vill känna hur det känns att skriva de vackra orden, meningarna och känns känslan. Ni kan säkert gissa lite vad som kommer hända sen. Den här filmen blir nästan lite som Inception emellanåt. Inte alls det här hoppa in i drömmar och sånt, utan mer att det är en berättelse om en berättelse som skriver en berättelse. Eller något sånt. Men den är sjukt bra. Bradley är verkligen en av mina favorit skådespelare. Jag tycker han verkligen klarar att bära upp många olika roller i olika genrer och han gör den här superbra. Jag tror det är lite tack vare honom som jag såg den här från början. Men den är en tragisk, sorglig, mysig och fin kärleksdrama eller något sånt. Enligt IMDb så är det ett romantiskt drama och jag håller väl med om det. Nu låter den kanske invecklad och konstig. Och det är den lite, men den är också sjukt bra. Personligen älskade jag filmen, vissa förutsägbara delar fanns det väl, men den var fortfarande inte tillräckligt förutsägbar för att bli tråkig. Jag rekommenderar den verkligen för jag skulle kunna se den igen. Dock tror jag inte att detta är en film man kan se om och om igen, men den är verkligen värd att se iallafall en gång! Jag tycker alla borde checka in den. Jag ger den fyra av fem toasts, kanonkul. (hehe, körde en liten Benjamin referens där)

Gillar